صفحه در حال بار گذاری است ...

در حال بار گذاری
نجات آب، تداوم زندگی
عناوبن کل اخبار
یکشنبه 22 بهمن 1396
تعداد بازدید: 31
تعداد نظرات: 0

خدمات الکترونیک شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گامی استوار در تسهیل ارائه خدمات

 خدمات الکترونیک شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گامی استوار در تسهیل ارائه خدمات


خدمات الكترونيك علاوه بر کاهش هزینه و زمان برای دریافت و ارائه خدمات، زمینه تعامل هر چه بیشتر بین ارائه دهنده خدمت و مشتری را سبب می شود به طوری که این خدمات از طریق بستر اینترنت عرضه شده و دو طرفه است که هدف آن ارائه سریع خدمات و انجام سریع تمام امور، بدون نیاز به حضور فیزیکی در محل است.

خدمات الكترونيك علاوه بر کاهش هزینه و زمان برای دریافت و ارائه خدمات، زمینه تعامل هر چه بیشتر بین ارائه دهنده خدمت و مشتری را سبب می شود به طوری که این خدمات از طریق بستر اینترنت عرضه شده و دو طرفه است که هدف آن ارائه سریع خدمات و انجام سریع تمام امور، بدون نیاز به حضور فیزیکی در محل است.

همچنین استفاده از فناوری های اطلاعات و تنوع ابزارهای الکترونیکی نه تنها باعث از بین رفتن موانع فیزیکی ارتباط بین مخاطبان و سازمان ها شده بلکه با تغییر شکل و قیافه ارتباطات و آسان سازی و ساده کردن روش های ارتباطی بر حسن ارتباط آنان نیز افزوده است.

با توجه به روند فزاینده استفاده ازفناوری اطلاعات در هزاره سوم و گسترش روزافزون این فناوری در همه سطوح زندگی افراد می توان چنین نتیجه گیری کرد که سازمان ها و شهروندان ناگزیر از توجه و اهمیت دادن به فضای مجازی هستند.

با توجه به حرکت به سمت پیاده سازی دولت الکترونیک نیز ایجاب می کند تا سازمانها به سمت الکترونیکی شدن حرکت کنند که این امر به نوبه خود زمینه جلوگیری از اتلاف زمان در مسیر رفت و برگشت و زمان انتظار در ادارات، جلوگیری از اتلاف زمان کارمندان در پاسخگویی به تعداد زیادی از ارباب رجوع، پیشگیری از صرف انواع هزینه ها، بدون رسیدن به بهره وری بالا نظیرهزینه هایی چون کاغذ، نیروی انسانی بیشتر، کاهش انواع هزینه های پستی، تسریع در تولید اسناد، افزایش زمان دسترسی و مراجعه مردم به ادارات در ساعات غیراداری، دسترسی سریع به اطلاعات و بایگانی های ادارات و... را فراهم می کند.

در این میان شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی نیز توانسته به خوبی نیازها را شناسایی و در راستای پاسخگویی به نیاز مشتریان، نرم افزارهایی را به منظور تسهیل و تسریع در ارائه خدمات طراحی و به مورد بهره برداری قرار دهد.

ارائه خدمات الکترونیکی آبفا در 38 شهر آذربایجان غربی

به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی مهندس خوش سیرت معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در مصاحبه با خبرنگار پیام آبفا با اشاره به حرکت این شرکت به سمت و سوی خدمات الکترونیک، اظهار داشت: آذربایجان غربی یکی از استانهای موفق در زمینه الکترونیکی کردن خدمات در سطح کشور است.

مهندس  خوش سیرت تصریح کرد: در حال حاضر 22 خدمت شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی به صورت الکترونیکی ارائه می شود که این خدمات با زیرفرآیندهایی که دارد در مجموع 30 خدمت را شامل می شود و در این راستا خدمات این شرکت در تمام دفاتر پیشخوان دولت نیز ارائه می شود.

وی به سامانه خدمات آنلاین مشترکین شرکت آب و فاضلاب اشاره کرد و گفت: براساس اینکه این پرتال در تمام شهرهای آذربایجان غربی خدمات ارائه می دهد؛ لازم است هم استانی ها با مراجعه به آدرس الکترونیکی www.waww.ir و  یا مراکز دانلود رایگان، نرم افزار موجود را دانلود کنند.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت استان  با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی در 38 شهر استان خدمات الکترونیکی ارائه می دهد، اذعان داشت: برای استفاده از این خدمات باید مشترکان شماره پرونده و اشتراک روی قبض را در سامانه خدمات آنلاین مشترکان وارد کنند.

مهندس خوش سیرت  با بیان اینکه به درخواست هایی که در سامانه توسط مشترکان و متقاضیان ثبت می شود در کوتاه ترین زمان ممکن و در بسیاری از موارد به صورت آنلاین پاسخ داده می شود، ادامه داد: خدمات براساس نوع خدمت پاسخ داده می شوند و امکان دارد پاسخگویی یک روز طول بکشد چرا که در بسیاری از موارد نیازمند هماهنگی با سایر دستگاه های خدمات رسان به منظور ارائه خدمات هستیم.

وی با بیان اینکه برای تسریع در امور، نسبت به یکسان سازی تیتر خدمات در سطح کشور اقدام شده است، گفت: به ازای هر خدمت به متقاضی و مشترک کد پیگیری ارائه می شود و در مراحل مختلف رسیدگی به خدمات درخواستی، به تلفن همراه درخواست کننده خدمت، پیامکی مبنی بر رسیدگی به پرونده ارسال می شوند تا مشترکان از روند کاری درخواست خود مطلع شوند.

معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای استان  با بیان اینکه این خدمات در قالب خدمات فروش و پس از فروش ارائه می شود، خاطرنشان کرد: خدمات پس از فروش شامل 19 خدمت بوده و سه خدمت نیز شامل خدمات فروش هستند.

وی نرم افزار آبفا را از دیگر خدماتی عنوان کرد که به همت شرکت آب و فاضلاب شهری استان راه اندازی شده است و اظهار داشت: کاربران و مشترکان با بارگذاری و نصب این نرم افزار بر روی گوشی های اندرویدی خود بدون مراجعه به واحدهای ارائه خدمت و تمام ساعت شبانه روز از سرویس های قابل ارائه سامانه می توانند بهره مند شوند.

این مسوول ارائه خدمات الکترونیک را گام موثری در کاهش هزینه و زمان عنوان کرد و افزود: کاهش ترافیک، کاهش هزینه ها و کاهش زمان در دریافت خدمات توسط مشتری و ارائه خدمات توسط شرکت از مزیت های الکترونیکی کردن خدمات است که شرکت آب و فاضلاب شهری استان در این زمینه گام های بزرگی برداشته است.

 

تصاویر
  •  خدمات الکترونیک شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گامی استوار در تسهیل ارائه خدمات
ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

وب سایت

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

پیام ولایت

اطلاعیه
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی می باشد
طراحی و پشتیبانی: دفتر آمار و فن آوری اطلاعات